collage1

collage1

zondag 8 januari 2012

Huisjes bouwen

Ja hoor, ik ben er weer. De computer moest nodig nagekeken worden maar het lijkt wel nooit uit te komen. We kunnen niet meer zonder computer. Stel je eens voor: Niet meer bloggen, niet meer wegdromen bij mooie quiltplaatjes en geen vakantie meer uitzoeken. Kortom, om alles in goede staat te houden, moet er onderhoud gepleegd worden. Zo ook onze computer.
De feestdagen liggen alweer een week achter ons en dat vind ik helemaal niet erg. De boom is de deur weer uit en alle andere kerst spullen weer opgeruimd. Tot volgend jaar! Het gewone leven is weer van start gegaan. Wat zal het nieuwe jaar ons brengen? Bij mij zal 2012 in het teken staan van het huisjes project. Wereldwijd zijn er een paar duizend mensen die hier ook aan meedoen. Het lijkt een beetje op kuddegedrag, maar wel leuk kuddegedrag. Er komen stofjes bij elkaar die je nooit zo zou uitzoeken, maar het ziet er zo leuk uit! Ik ben niet op 1 januari begonnen omdat ik nog niet goed wist of ik het wel wilde. Maar na de zoveelste keer kijken op de site van Jeanneke (klik) ging ik over stag. Eigenlijk zou ik nog niets nieuws beginnen, eerst wat afmaken. Ach, wat geeft het. Dat afmaken komt ook wel weer goed.
Je maakt dus iedere dag 1 huisje van scrab stofjes en dan heb je aan het eind van het jaar 365 huisjes. Maaaaaarrrrr 2012 is een schrikkeljaar! Er moet dus 1 huisje extra gemaakt worden.. Dit wordt een groter huis in het midden van de quilt. Verder kun je de quilt afwerken zoals je zelf leuk vindt.

Huisje 1 t/m 7 
Nu is het vanzelf afwachten of ik tot 31 december zo consequent kan blijven, maar we wachten het af.Verder heb ik van mijn Dear Jane 8 punten gemaakt van de rechterkant, en nog 6 blokken van rij I.
Ook schiet het doorpitten goed op van de quilt van de vervolgcursus. Kortom, ik heb niet stil gezeten.

Blok 1 t/m 6 van rij I
Punt 1 t/m 8 van de rechterkant.
Dear Jane tot nu toe. Rij I zit er nog niet aan.

Ziezo we zijn weer een beetje bijgepraat. Allemaal een lekkere week, en tot de volgende keer.
Groetjes, Annet

2 opmerkingen:

  1. Wat ben je met mooie projecten bezig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe Annett,

    danke für deinen Kommentar auf meinem Blog.Sehr schöne Häuser hast du gebaut....und auch deine Blöcke gefallen mir gut.So schöne Handarbeiten zeigst du auf deinem blog....
    Vielleicht darf ich dich auch auf meinem Blog als Leserin begrüßen....

    Liebe Grüße Klaudia

    BeantwoordenVerwijderen