collage1

collage1

maandag 12 september 2011

Studie perikelen

Studerende kinderen is erg leuk, als het allemaal voor de wind gaat. Maar onze dochter studeert aan de Ipabo in Alkmaar. Helaas heeft zij afgelopen zaterdag de laatste herkansing van de taaltoets niet gehaald en moet zij dus stoppen bij deze opleiding.
Vanmorgen heeft zij contact opgenomen met de Pabo van Inholland. Daar kon ze vanmiddag naartoe voor een gesprek. Ze wilde graag dat ik mee ging en dat doe je dan natuurlijk. Gelukkig kan ze daar nu haar studie vervolgen. Donderdag heeft ze een nieuwe kans voor de taaltoets en als ze die haalt kan ze naar het 2e jaar. Lukt het weer niet dan doet ze het 1e jaar opnieuw bij Inholland. Dit is een hele last van haar en onze schouders en hopen we dat het nu wel gaat lukken.
Gister ben ik met tante Annie naar de tentoonstelling geweest van het Quiltersgilde in Leiden. Het was weer prachtig. Al die mooie quilts was weer een lust voor het oog. Ook het thema klimaat was heel mooi weergegeven. Bij de één zag je direkt wat er bedoeld werd en bij de ander moest je iets verder doordenken. Ook de quilt van Will de Graaf, van onze quilt groep, werd mooi tentoongesteld. hij zag er prachtig uit Wil! Na de tentoonstelling even lekker neuzen naar mooie stofjes bij de winkeltjes. Ik had 3 mooie rode lapjes voor mijn hexagon quilt (later meer hier over) en 6 fleurige Kaffe Faset lapjes. Ook tante Annie wist een mooie serie lapjes te vinden. We hebben allebei een hele mooie en gezellige dag gehad die zeker voor herhaling vatbaar is. Hieronder een aantal foto's van de tentoonstelling.



De quilt "Eruptie" van Berthy edelaar-Scheffers uit Leiden.

De quilt "My favorite" van Will de Graaf-de Boer uit Bovenkarspel

De quilt "Voor mijn Sonnetjes" van Gerda Vollenbroek-Tönis uit Olden zaal.
Ieder plaatje verbeelde een maand van het jaar.



De lapjes die ik heb gekocht op de tentoonstelling.
De rode voor mijn hexagon quilt en de Kaffe faset
voor een appliqué project.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten