collage1

collage1

zondag 19 februari 2012

Handwerkbeurs Zwolle

Afgelopen vrijdag was het weer zover. De handwerkbeurs in Zwolle. Ook dit jaar organiseerde quiltwinkel Veltrop uit Grootebroek weer een bus reis naar ons geliefde evenement. Om 9.30 uur zijn we vertrokken vanaf station Grootebroek. De bus was helemaal vol met handwerklustige vrouwen. Dit beloofde een heerlijke dag te worden.
Binnen in de IJsselhallen ging iedereen haar eigen weg en tussen de middag hebben we met z'n vieren even iets gegeten. Niet te lang natuurlijk want er lag veel moois op ons te wachten. Er was dit jaar veel mooie wol en veel kralen. maar ook de quiltwinkels waren goed vertegenwoordigd. Wat de wol kant beteft heb ik me in kunnen houden, maar voor quilt lapjes heb ik echt een zwak. Ik kan er niets aan doen hoor. Ik ben ermee besmet en volgens mij is het blijvend. Willen jullie weten wat ik gekocht heb?  Nou, daar komt ie.


Hierboven  zien jullie Kaffe Fasset stofjes met "gewone"quilt stofjes. Ik wil al heel lang iets gaan doen met Kaffe Fasset stoffen. Maar om ze alleen te gebruiken dat vind ik te veel van het goede. Daarom ga ik ze nu combineren met "gewone" quiltstoffen met kleine printjes. Ik heb een Quiltmania waar een Kaffe Fasset quilt in staat en die ga ik maken. Wordt vervolgd.


Dan had ik nog 20 kleine rolletjes in blauw tinten. Ik kies vaak voor rood tinten en naturellen, maar nu had ik een blauw idee. Ik wil mandjes maken met om en om een 9 patch. ik denk dat dat wel leuk wordt maar het kan ook nog veranderen. De blauwe lapjes zijn er in ieder geval.


Dan nog 2 zakjes met scrabs. Een zakje met bruin tinten en één met paars tinten. Ik kan ze gebruiken voor mijn Dear Jane, maar ook voor mijn huisjes project. Dus hier komt ook wel weer wat van.


Hier boven nog even een overzichtsplaatje. En zeg nou zelf, het valt best mee. Toch.............
Wat niet op de foto staat is het stukje handwerklinnen dat ik gekocht heb voor het ABC quiltje van Soed Idee. Voor stofjes kon ik niet slagen. Je hebt een charmpack nodig en ik wil dit graag met paarse lapjes. Als ik die heb, dan kan ik ook borduurgaren uitzoeken.
Als toetje lag er bij thuiskomst een pakketje op me te wachten en dat was het boek "History Repeated" van Betsy Chutchian en Carol Staehle. Een boek in de catagorie aanraders.
Mijn dag kon niet meer stuk.


Groetjes, en een prettige week, Annet 

4 opmerkingen:

  1. Mooie aankopen! Wat heerlijk he, zo'n dagje weg.
    Ik vind de Kaffe Fassett quilts en stoffen heel mooi, maar het is zoals je zegt, het is wat teveel van het goede om alleen die stoffen te gebruiken. Ik vind dat je er prachtige stofjes hebt bijgekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las je reactie op mijn blog Annette, maar kon je niet terug mailen. Wat leuk dat jij het boek ook hebt van History Repeated, een erg inspirerend boek, en wat een leuk idee van je om de blokken uit het boek te combineren, moeten ze toch wel dezelfde maat hebben. De Ohio was erg leuk om aan te werken, heel afwisselend.

    BeantwoordenVerwijderen