collage1

collage1

donderdag 3 november 2011

Hexjes

Ziezo, stoel 1 is bijna klaar. Het is een behoorlijke klus. En al werkende veranderen er dingen die ik eerst wel van plan was. Zo vervalt de piping langs de leuningen en de zitting. ik kreeg dit niet netjes. En als dit niet netjes is, dan zie ik dat steeds en erger ik mij daaraan, gggrrr,. Toen wilde ik de hoes zo maken, dat hij afneembaar was met een brede strook aan de onderkant en een stolpplooi op de hoeken. maar ook dat plan heb ik laten varen. Samen met mijn moeder vonden we het niet passen bij de soort sloel en de stof. Zo zie je maar, je maakt een plan, en vervolgens wijzigd dat weer. Maar.......... MOOI dat het wordt. En...................TROTS dat ik ben. In West-Friesland (NH) zeggen ze dan. "Ik ben zĂ´ kuin as een kip".
Tussendoor heb ik nog een stuk aan mijn hexagonnen quilt gemaakt. Als je regelmatig weblogs volgt, merk je dat heel veel mensen hier mee bezig zijn. ik begrijp dat wel. Ook al is het veel werk, het is niet moeilijk en je "prutst"zomaar weer een stuk verder. Heel veel mensen denken dat er wat mis is met mij. Je gebruikt toch geen hexjes van 1 cm? Met grotere ben je toch sneller klaar? Mijn tante vindt het werk voor nonnen en onze dochter Marleen noemt het de miljoenen quilt. Nou iedereen mag zeggen wat ze willen, maar ik vind het erg leuk om te doen. Kijk zelf maar wat je er van vind, dan lees ik de reacties wel weer.

Ik wens jullie allemaal een ontspannen vrijdag en een rustig weekend.
Groetjes, Annet



2 opmerkingen:

  1. Je hegagon quilt wordt parachtig, kleurig en vrolijk!
    Maar het blijft monnikenwerk!
    Ben erg benieuwd naar je stoelen, dat is pas een klus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAUW!!!! Leuk dat je dit erbij schreef,... Wauw!!! Ik ben er best een beetje stil van,...
    Wat is het prachtig,..

    BeantwoordenVerwijderen