collage1

collage1

zondag 2 september 2018

Terug van weggeweest


Niet dat wij echt weg geweest zijn, behalve een vakantie op zijn tijd, maar wel terug op mijn weblog. Ik ga het weer proberen om wat regelmatiger een stukje te schrijven.De aanhouder wint zullen we maar zeggen.
In mijn vorige blogje vertelde ik dat onze middelste DS ging samenwonen met zijn Froukje. Inmiddels hebben ze een ander huis gekocht en is hun (en ons) leven verrijkt met een prachtige dochter. Haar naam is Floor en ze is geboren op 26 juli 2017 en is dus alweer ruim 1 jaar.


                               

Omdat ik voor al onze kleinkinderen  een deken haak, heb ik dat ook voor Floor gedaan.


Daarnaast heb ik nog 2 woondekens gehaakt. De  Mysterie blanket van 2016 en de Cosy woondeken van Haakplein. Beide projecten waren heerlijk om te doen. Maar wat is nou niet heerlijk om te doen op handwerk gebied. Mijn motto is altijd: alles wat met lapjes en draadjes te maken heeft vind ik leuk.




Op quilt gebied is er ook veel gebeurd. Vorig jaar heb een quilt gemaakt voor de tentoonstelling van het Quiltersgilde. Deze tentoonstelling was in Alkmaar en het thema was reflectie. Toen het thema bekend werd wist ik gelijk hoe ik dat in een quilt wilde vertalen en het onderwerp was dan ook snel gevonden. In september 2017 hing mijn quilt te pronken in de grote kerk in Alkmaar.



Hierdoor werd ik enthousiast en besloot ik een werkstuk af te maken en die dan weer in te zenden voor de tentoonstelling in Deventer, maar dan voor het algemene gedeelte. Helaas is deze quilt niet geselecteerd dus zal hij volgende week niet te zien zijn. Maar er is wel weer een werkstuk klaar.



Op cursus gebied is er ook het een en ander veranderd. Ik kreeg  in het najaar van 2017 de vraag of ik bij de Opkamer in Middenmeer de beginnerscursus wilde geven, en ben ik op dit verzoek ingegaan. De eerste beginnerscursus is nu afgerond en deze cursisten willen nu ook de vervolgcursus gaan doen die 22 september van start gaat. Het wil niet zeggen dat ik thuis geen cursussen meer zal geven maar ik ga geen advertenties meer zetten om een groepje bij elkaar te krijgen. Komen er voldoende mensen voor een cursus bij mij thuis, dan doe ik dat want het blijft leuk om mensen enthousiast te maken voor deze heerlijke hobby.
Ik heb nog heel veel plannen en ideeën maar daar over gaan jullie in de toekomst vast meer over lezen.
Voor nu was dit het wel en wens ik jullie weer heel veel creativiteit toe met, naar ik hoop, nog een lekkere nazomer.

Groeten, Annet

3 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een bezige bij.Ziet er allemaal zo mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je bezoek en je reactie op mijn blog. Ik ben nu ook 1 van je volgers. Zo'n gezellig blogje, daar ben ik voor in!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin Aqur Printing Jakarta wish you deign to visit my website, thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen